BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 28, 2009

Kelalaian Dan Kealpaan.

Akhir2 ini diri begitu leka dengan urusan2 dunia yang kurang memberi manfaat.. Bukannya tak menyedari akan hal itu cuma ingin memberi ruang untuk diri berhibur. Namun sampai bila terus berhibur. Putaran masa terus berlalu meninggalkan kita..

Kuliah2 di hadiri mengikut jadual di minggu lepas.. Walaupun ada kelas yang di batalkan.Dan kehadiran ke kuliah untuk menyelesaikan urusan2 tandatangan dari pihak pentadbiran kuliah sudah pun selesai.. Ku panjatkan kesyukuran. Maklumlah bilamana berurusan dengan orang arab di sini, kerja yang boleh di siapkan dalam sehari menjadi dua hari walhal cuma untuk mendapatkan tandatangan sahaja.

Program biro WADI melaksanakan tasmik al-quran juga sudah mula berjalan. Dan memo untuk muqarar bagi madah al-quran sudah di lekatkan di kuliah. Alhamdulillah di beri kelonggaran kali ini dengan hafalan mengikut juzu'. Harapnya dapat menghafal dengan baik. Dan aku baru mula nak mengulang hafalan ku petang tadi. :)

Begitu banyak masa baru hari ini punya kesempatan untuk mengulang hafalan.. adess sampai bila terus menghadap laptop ini.. Apa yang ada sehingga perhatian begitu tertarik dengan laptop dan meninggalkan buku2 pelajaran.. Kejayaan itu milik mereka yang berusaha bukan mereka yang lalai dan leka..

2 comments:

joegrimjow said...

smoga dapat la hafal dengan baik ye
untung die
pasni nak start hafal gak r

nienakariena said...

:) hafal jangan tak hafal