BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 29, 2009

Exam around da corner.

Jadual exam dah mula keluar kelmarin. Degupan jantung semakin kencang bagaikan ombak yang mengganas menghempas tepian pantai.. perghh!! ayat... huahua Memang dag dig dug lah bunyi degupan jantung sekarang nih. Masa yang dak pernah mau cukup di saat2 akhir tuk mengulangkaji. Di tolak dengan masa yang di buang dengan berpeleseran di dunia maya. Kelas2 tambahan semakin rancak di saat2 akhir. Ada yang buat study group, ada yang belajar sendiri2. Dan ada yang masih gigih menghafal al-quran. Semakin hari semakin terasa keresahan di dalam hati. Ujian lisan(syafawi) untuk pelajar sannah ula (tahun pertama) akan dimulakan awal bulan mei. bermakna bulan mei adalah bulan peperangan di kalangan pelajar2 Azhar. Dan peluru2 untuk berperang haruslah disiap sediakan sebelum turun ke medan peperangan.

Peperiksaan Takhaluf bagi pelajar yang repeat paper pula akan bermula 7 mei dan berakhir pada 13 mei. Manakala peperiksaan untuk sem 2 bagi tahun 2008/2009 akan bermula pada 16 mei sampai ke jun nanti. Nampaknya masa yang ada sudah semakin genting untuk pelajar2 menyediakan alat2 untuk bertempur di medan peperiksaan. Apa yang penting usaha dan kesungguhan kita dalam mancapai sesuatu impian dan menggapai kejayaan. Impikan Mumtaz usaha mestilah berlipat ganda.. Bukannya badan yang hampir berlipat menahan kesejukan dalam keenakan tidur di penghujung musim sejuk ini.

Akhir2 ini aku kurang rajin untuk mengupdate blog ini, kesibukan dengan tugas2 harian di tambah dengan kesibukan hal2 yang tidak sepatutnya menyibukkan aku. hahaha ma' na eih? Fikiran yang kusut dengan perkara2 yang sentimental dan Jazz yang masih belum mempunyai jawapan. huh!!!... malas mau fikir.

Exam... Exam... Exam...
Persoalannya? Adakah anda sudah bersedia?
hanya kamu yang bakal mengahadapi saat getir itu yang tau jawapannya...

0 comments: