BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 3, 2009

MaSa

Baru2 nih dengar khabar exam akan berlangsung dalam bulan may pada 17 haribulan.. So masa dah tak banyak lagi.. Hafalan Al-quran pon lom mantap lagi. Di tolak dengan masa2 yang terbuang begitu saja dengan masa2 yang tiada pasal di buat pasal semakin singkatlah masa untuk menghampiri hari exam.. Tuh belum kira masa nak duk dalam tandas berapa minit.. masa tuk makan sambil bersembang2 kosong berapa jam... dan masa mengadap lappy...

Apa yang penting, di saat2 genting begini kena bijak mengatur masa.. Setakat cakap jer tanpa ada semangat dan wawasan dalam mengatur masa takkan jadi punya.. So tepuk dada tanya otak sendiri macamana mau mengurus masa dengan baik..

Otak memainkan peranan yang penting dalam merancang segala agenda yang hendak disusun.. Segalanya melalui proses otak.. terpulang dengan kita hendak mengatur setiap jadual yang hendak dilakukan dalam kehidupan seharian..

Kebijakan kita mengatur masa akan memudahkan kita melakukan urusan2 rumah serta pembelajaran.. So kena disiplinkan diri sendiri bila mana sudah tersedia jadual untuk belajar dan sebagainya... Kalau buat jadual pon tapi tak ikut jadual yang di buat..sama juga bohongnya.. kata Ekin af4 "tak der maknanye"

Dalam melewati hari2 yang menghampiri exam, lebihkan study dari benda2 yang kurang berfaedah..

0 comments: