BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 25, 2009

Hatiku berkata-kata

Adakalanya aku mampu untuk sembunyikan rasa hatiku, rasa kecewa, rasa marah, walaupun orang lain yang melihat diriku sentiasa tersenyum dan bergelak ketawa bersama seolah-olah aku tak punya masalah.

Namun adakalanya aku tidak mampu menahan setiap rasa yang lama ku pendam..Hingga akhirnya aku membuat duniaku sendiri terasing sepi tanpa ada sesiapa pun yang menjadi penghuni dalam duniaku.

Setiap insan itu punya sikapnya tersendiri, punya rasa ego dan punya rasa kasih. Namun disebalik rasa-rasa itu aku punya rasa tersendiri yang kadangkala aku sendiri sukar tuk menafsirkan perasaanku.

Walaupun duniaku sepi, namun aku tetap bersyukur masih ada yang sudi menghibur hatiku di saat aku gundah gulana, di saat jiwaku merasa dukanya dan di saat aku bersendirian.

Biarlah mereka-mereka terus gembira walaupun aku bersedih. Biarlah mereka-mereka dalam keriangan walaupun hatiku berduka. Dan biarlah aku terus hanyut dalam duniaku sendiri bersama orang-orang yang ku sayang.

Aku relakan senyum tawa mereka di atas kedukaanku.


p/s: Aku tak tujukan entry nih tuk orang yang aku sayang. So jangan buat spekulasi liar yang boleh membuatkan aku dan sidia bergaduh. Cerita kami tiada kaitan dengan entry ini.

0 comments: