BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 9, 2009

Jalan Pulang Ke Rumah!!

Kepenatan bila separuh hari berjalan tanpa tujuan. Hanya mengikut teman-teman berjalan meringankan otak yang baru sahaja selesai menghadapi peperangan peperiksaan. Menghilangkan rasa rawan dan jiwa-jiwa yang mati di dalam diri. Dan yang aku temui kepenatan yang tidak terhingga..

Serasa bantal melambai-lambai saat kaki masih lagi melangkah menongkah arus perjalananku. Dan perut yang bernyanyi-nyanyi dengan lagu yang kurang enak di dengar meminta diisi. Tak dapat untuk ku agak lagu-lagu apa yang sedang rancak berlagu dalam perutku, yang pasti bukan lagi irama keroncong yang biasa di dengar di perut-perut orang yang sedang kelaparan. Lagu-lagu yang bermain dalam perutku sudah di upgrade ke rentak-rentak yang lebih MANTOPz dan lebih millenium.. Serasaku rentak indie.

Dan di saat melepaskan lelah di romansa cafe.. Tekak mula mencari-cari air yang mempunyai ketulan-ketulan putih berupa ais. Sesungguhnya berjalan di bumi mesir di saat ini terlalu perit. Tekak sentiasa kering dek cahaya dan kepanasan yang membahang bagaikan menyedut setiap air yang berada di tubuhku. Dan hanya lafaz Alhamdulillah dapat ku ungkapkan di saat segalanya selesai menjadi santapan..

Kehangatan dan kepenatan itu hilang bilamana dapat menghapuskan debu-debu kotoran dan bermandikan sabun yang menyegarkan..Katil melambai-lambai dan aku terus bermimpi..

0 comments: