BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 15, 2009

Kerja Masa Lapang ( ~ ; * )


hangaroo nih adik beradik kepada kanggaroo.. Tapi yang ini very da kurang asam sikit.. Suka maki-maki orang. Kalau setakat stupid dengan idiot tuh memang selalulah dengar kalau klik huruf yang tiada kaitan. Aku layan game nih semula.. Kenkadang kalau sudah keboringan tahap dewa tak tau nak buat apa.. inilah kerja yang di buat. Padahal banyak jak pun kerja boleh di buat.

Kebanyakan kengkawan sibuk bercucuk tanam, berkebun dan membuka restoran sekarang. Kerajaan patut mengambil kira tenaga belia dan beliawanis yang sudah mula mengerahkan tenaga mereka tanpa memilih pekerjaan walaupun mempunyai ijazah. Kepayahan untuk mendapatkan pekerjaan sekarang membuatkan ramai pemuda dan pemudi mula menjalankan aktiviti yang boleh membawa hasil. Dan aku lihat ramai di antara rakan-rakan ku sudah berjaya mempunyai ladang-ladang dan restoran sendiri. nGee~~~..

Mungkin patut di suarakan kepada kerajaan supaya ada elaun dan juga bonus hari raya bagi mereka yang membuat kerja fulltime ataupun part time di facebook ini..

nGaa!!!

Kalaulah kerajaan merealisasikan azam anak-anak muda yang rajin bercucuk tanam nih, nescaya bumi malaysia kehijauan dan buah-buahan yang segar mudah untuk di perolehi tanpa mengimport dari negara luar..

p/s: oitt!! kalau ada bonus raya jangan lupa belanja aku ekk..

2 comments:

Anonymous said...

eh cik niena.. kit apun suka main hangaroo... best kan.. hehe

nienakariena said...

hehe best.. lagi suke bila dah x dapat jawab dia memarah maki2.. haha bila da kena gantung muke masam jer monyok wkakaka..