BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 22, 2009

Sekilas

Tak mudah untuk kita mencapai setiap apa yang kita rancangkan dan yang kita inginkan. Banyak yang perlu kita lalui dalam kehidupan yang penuh pancaroba ini. Kadangkala untuk menperolehi sesuatu yang kita inginkan, kita terabaikan hati dan perasaan orang lain. Dan boleh jadi kita mementingkan diri sendiri dalam sesetengah hal.

Beberapa hari ini fikiran begitu terganggu dengan masalah-masalah yang memberat di kepala. Entahlah di mana titik mula dan akhirnya semua ini. Untuk di kongsikan dengan teman-teman mungkin belum masanya.

Ada waktu dan ketika diri bagaikan tidak termampu dan terdaya untuk menghadapi semua ini. Ya!! diri ini terlalu lemah untuk menghadapi bebanan. Semakin hari semakin di asak. Kepala dah semakin serabut ditambah dengan tekanan-tekanan yang belum tahu di mana penghujungnya.

Lari? mungkin itu jalan yang mudah untuk di ambil seorang yang pengecut. tapi untuk lari dari setiap masalah bukan satu jalan penyelesaian. Ada baiknya duduk berbincang sambil minum teh tarik dan makan mee goreng mamak.. hihihi

Apapun masalah yang di hadapi harus tenang..pasti ada jalan penyelesaiannya. Jangan mudah melatah pada apa jua masalah yang mendatang. Mungkin ada hati yang gembira bila melihat orang lain di timpa kebimbangan. Biarlah mereka-mereka terus gembira di atas kedukaan orang lain. Setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Yang penting jangan cepat melatah. Kadangkala tindakan yang mengikut emosi hanya membawa kepada pertengkaran dan perbalahan.

Cubalah belajar hidup dalam bermasyarakat. Di ajar dan belajar bukan untuk jadi kurang ajar.

0 comments: