BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 8, 2010

Jalan-jalan melihat alam

Baru-baru nih aku berkesempatan untuk berjalan-jalan di sekitar alexanderia melihat keindahan alam sambil menemankan rakan-rakan yang datang dari Cairo untuk melawat Alexanderia. memandangkan ini kali pertama dorang datang ke Alex jadi kami bawalah dorang jalan-jalan ke beberapa tempat yang dikira tempat melanconglah di Alex nih. Hari pertama dorang sampai kami ke Ma'murah salah satu tempat permainan ala-ala wonderland tapi takde lah macam sunway lagoon tuh hahaha.. Bergerak sebelah petang dan bermain basikal di kawasan pantai. Melihat indahnya ciptaan tuhan di kala matahari terbenam..

Sewa basikal selama 2 jam, kenalah LE10. Semua pon guna duit okek hahahha... Kemudian kami masuk ke tapak permainan. Tak banyak yang aku main sebab semua pun mengerikan dan membuatkan aku pening-pening kalau turun dari permainan tuh. Di pusing-pusing macam ayam panggang.. hahahha Sempat main bumper car dengan roller coster jer malam tuh. Rakan-rakan lain jer yang seronok mencuba permainan lain tapi turun ada yang jadi macam mabuk kepala pening-pening di pusing di udara hahaha...

Puas bermain kami ke Miami Beach melihat rumah Sabah baru yang masih dalam renovation dan berjalan-jalan di tapak jualan. Tiada apa yang hendak di beli kemudian balik kerumah dan menyambung perjalanan keesokan harinya. Setiba di rumah tekak sudah mula terasa amat pedih. Dalam hati terdetik kompom akan demam. Lewat malam aku sudah di serang selsema dan batuk-batuk. Panggilan telefon yang tak berhenti memaklumkan program akan bermula 11 februari.. Meeting on 9 februari.. hohoho...

Esok paginya Haraja call bagitau bergerak jam 9 pagi, mulanya berat mata nak bangun di tambah kepala dah mula pening-pening, selsema dan batuk. Tapi memandangkan aku teringin nak makan nasi lemak aku gagahkan juga diri tuk pergi bersama dorang hahaha.. Lama tak makan nasi lemak nih.. :(

Destinasi pertama Qal'ah QietBeh di hujung Alex mengahadap laut. Sempat lagi dorang naik perahu sampai ke hujung tembok. Aku? ahh tiada kekuatan untuk naik ke perahu itu walaupun pernah naik perahu sebelum ini. Aku terbayang-bayang akan jatuh hahahah jadi aku tak berani tuk ikut serta. Memandangkan laut tuh luas dan dalam.. huishhh gerun seh hahaha...

Lepas dari Qal'ah kami singgah di masjid sebentar kemudian meneruskan perjalanan ke library. Library yang ada 6 tingkat dan besar tuh tak dapat nak round habis. Dan itu destinasi terakhir kemudian kitorang balik rumah keletihan seharian berjalan. Demam aku makin teruk. Kepala aku makin sakit. Lepas makan nasi lemak tadi aku telan panadol active5. Panadol malaysia tuh hahaha.. Nasiblah ada bekalan ubat yang baru dikirimkan.. Thanks sayang berguna juga ubat tuh. Aku singgah di farmasi kejap tuk beli ubat batuk.Sampai di rumah aku rest-rest kejap. Masak, makan then telan ubat batuk n panadol solibel. Mata mengantuk gilaaaaaaa bila dah makan ubat. Tapi aku tahan juga sebab mau tengok raja lawak sampai habis. Penat aku tunggu loading hohoho.. Habis jer tengok tanpa segan silu aku off terus lappy dan tidur..