BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 8, 2011

Ku intai cintaku dalam anak mata yang berkaca...

Orang kata semakin kita mengenali pasangan kita semakin kita kenal dengan perangainya. Semakin lama kita bersama semakin kita nampak keburukkannya.. Orang kata juga kalau dah sayang ni, apa pun keburukkan akan selalu nampak baik bila waktu tengah hangat di lamun cinta. Bak orang kata "kentut pun bau harum saat-saat bercinta". Ada juga yang kata "tahi pun nampak macam coklat" hahahah apa punya perumpamaan sungguh menjijikkan... Oh tetiba terasa geli pula mau makan coklat hahahahah

Dalam perhubungan orang selalu gunakan kepercayaan sebagai tunas penting untuk bertahan. Di semai pula dengan kejujuran semakin kukuhlah ikatan percintaan. Di sirami pula dengan kata-kata cinta saling menghormati antara satu sama lain. Nampak segalanya sempurna di pandangan mata.

Namun adakalanya pengalaman-pengalaman lama menggangu dan menghantui kewarasan minda. Bila hati rapuh mudah di tebak rasa curiga maka bermulalah kegoyahan pada sebuah kepercayaan. Mungkin juga akan hilang bila di kenang pada imbauan kisah yang lama. Orang kata semua manusia pernah melakukan silap, kenapa tidak diberi peluang untuk berubah. Manusia ni terlalu kompleks, sukar untuk di mengerti sukar untuk di fahami. Ada jenis manusia yang bila diberi peluang dia akan mengambil peluang itu untuk betul-betul berubah dan mengembalikan kepercayaan pasangan. Ada juga jenis manusia yang kata berubah tapi hanya di bibir saja namun di belakang kita masih lagi bermain dengan sandiwara.

Kadang-kadang bila terlalu banyak peluang yang di berikan ada yang mula merasa bosan. Ada yang merasa diri terhegeh-hegeh menanti sedangkan pasangan hanya bermain sandiwara selama perhubungan.

Mungkin perbincangan langkah yang terbaik tapi bila berbincang pun selalu menjadi medan perbalahan di mana kebebasan untuk bersuara. Apakah hanya duduk berdiam diri menelan rasa ataupun meluahkan bermacam rasa yang bersarang di hati. Pasangan yang baik akan duduk berbincang merungkai masalah agar dapat terus bertahan menjernihkan kekeruhan. Tetapi yang sebaliknya akan menggunakan kata-kata kesat yang akan menambah burukkan lagi keadaan yang sedia buruk.

Ada juga pasangan yang jujur namun kekasih hati pula yang terlalu curiga hinggakan setiap gerak geri pasangan di pandang negetif. Sampaikan ada di antara pasangan yang begitu terasa hati dengan sikap kekasih hati.

Terpulang kepada pasangan sama ada bijak mengendalikan emosi. Walau apapun permasalahan yang timbul pasti ada jalan penyelesaian. Kemaafan boleh mendamaikan suatu kekeruhan tapi belum pasti akan menjernihkan setiap apa yang telah berlaku. Mungkin apa yang pernah terjadi menjadi titik sempadan pada langkah berhati-hati.

We create a love story in a life but sometimes it's not like a happy ending story in the drama.. Sumtimes you feel sad, you feel wanna cry if u have a big problem and trouble with you bf/gf. juz go with the flow.. its not the ending of my love story maybe it's a beginning of the destruction!!!

0 comments: