BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 30, 2008

Rasa Itu..

Rasa itu mengganggu ketenangan dalam hati ku kebelakangan ini.. sukar untuk aku ungkapkan tapi yang pastinya rasa itu ada...Ah mengapa aku harus rasa terganggu sedangkan aku pernah alaminya sebelum ini.. Tapi kali ini rasa itu betul2 membuatkan aku tak senang duduk. Aku sendiri pun tidak mengerti tapi itulah realitinya..

huh sukar memang teramat sukar untuk aku ungkapkan..Ingin sekali aku lari jauh dari rasa itu tapi semakin jauh aku melangkah semakin dekat rasa itu menghampiri ku.. Sampai bila aku harus lari sedangkan rasa itu tetap mengekori ku..Aku harus berdepan dengan realiti..


CINTA.. ingin sekali aku lari darinya..Untuk apa kita bercinta kalau akhirnya kecewa.. Untuk apa bercinta kalau tiada matlamat.. Dan untuk apa kita bercinta kalau tidak pasti dia akan jadi milik kita.. Itu yg bermain d fikiran aku kala ini..

Memang asyik bila d lamun cinta..Cinta boleh buat orang lupa diri.cinta juga tak mengenal darjat. Cinta boleh buat orang suka, menangis, gembira dan sebagainya.. Tapi dalam mengharungi alam percintaan sedarkah kita diri menghampiri dengan dosa. Ya memang insan yg bercinta itu menghampiri dosa..

Ah aku sendiri pernah melaluinya dan sehingga kini aku masih melaluinya..Tapi akhir2 ini rasa kesedaran itu muncul.Apakah aku harus teruskan cinta ini atau pun berhenti saja d sini.. Seringkali masalah ini bermain di fikiran ku..Nak putuskan hubungan tapi tak semudah itu.. Rasa sayang dah sebati dalam diri..Tapi apakah aku punya matlamat dan keyakinan yang tinggi bahawa aku akan bersama dia? Arrgghh tepuk dada tanya hati...Hanya aku yang tahu jawapan dan tahap keyakinan aku..

Menjarakkan hubungan bukan bermakna memutuskan hubungan..Tapi itulah langkah yang terbaik untuk aku sekarang nih.Moga dia akan faham apa yg aku lakukan ini untuk kebaikan bersama. Biar kurang berhubung asal tak terputus hubungan..

Apa yang aku mampu berdoa dan terus berdoa..Moga diri di pelihara dari dosa2 dan terlindung dari segala noda.. Biarlah cinta ini berlandaskan agama..

~inspirasi Hati~

Duhai hati
Usah gentar meluah rasa
Usah gundah menilai makna
Hati ini bukan milik sesiapa
Hati ini milik kita...

Duhai hati
Usah gentar menggendong cemuh
Usah jemu menilai sabar
Perjuangan ini likunya kecewa
Namun ini bukan lapis alas berputus asa...






2 comments:

BD Fabregas said...

wah, dah ada blog sendiri ye..
bagus2, teruskan menulis..

nienakariena said...

hahah saja2...