BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 5, 2009

kenangan lama

Semalaman aku tiada tidur semalam..Lepas subuh barulah mata rasa mengantuk..Begitulah hari2 aku sekarang nih.. Tak hairanlah kalau masa tidur kurang teratur dalam fatrah imtihan nih.. Malam nih pon sama gak aku tak tidur...Study? 1/4 jer kot masa study tuh yang lebihnya? entahlah aku sendiri pun dak tau apa yang aku buat..chating? Rasanya agak jarang sudah aku masuk room chat dak macam dulu2...Sekarang nih kalau chat pun kat YM jak..Tapi malam nih aku tertarik mau baca novel pula.Cerita tuh lom abis lagilah aku baca..Aku baca kat blog manisnyakenangan.blogspot.. Best gak lah novel tuh,tajuk novel tuh "pergilah airmata" tapi dari awal aku baca airmata aku sudah jatuh..adeii bukannya pergi tuh datang namanya tuh hahaha... Habis gak 33 episod yang ada tuh aku baca semalam tapi ada sambungan lagi so kena tunggu lagilah esok..

Selesai aku baca novel tuh aku p godek2 apa yang ada d lappy aku nih..lama dak jenguk2 fail yang ada..sambil dengar lagu aku tengok gambar2 yang ada..Terjumpa pula gambar masa mula2 sampai d sini..teringat lak ada member yang minta aku cerita pasal cite2 kat mesir nih dari mula aku sampai? aduh mak ntah ingat kah dak lagi tuh..huhuhu

Kalau dak silap aku kami berangkat dari sabah dalam 10 september 2006, masa tuh kami ada 9 orang dari sabah, aku,pida,ichie,hani,suraya,kak rins,niezam,naim dan faizal.. Kami bertolak petang dari sabah n dari klia kami betolak sebelah malam.. Kami sampai d mesir dalam waktu pagi jam 3 waktu mesir masa tuh kat malaysia dah jam 9...Alhamdulillah kami selamat sampai... Seawal jam 3 tuh kami d sambut oleh pelajar2 sabah yang lain yang menunggu ketibaan kami d epot cairo..Sesampai d rumah sabah kami bekumpul d surau dan sarapan sementara tunggu rumah tuk kami d tempatkan..Akhirnya pegawai rumah sabah suruh kami duduk d syaah 1 (apartment 1) coz rumah tuh kosong..So kami budak2 girl 7 orang tuh tinggal lah d syaah 1 selama mana kelas dan nama kami belum muqayad lagi..Adalah dalam 3 bulan sampai bulan 11 kami d cairo tanpa mengikuti apa2 kelas..Bayangkan betapa tahap keboringan kalau tiada program masa tuh..

rumah sabah d cairo

Seawal sampai tuh memang agak sukar gaklah kami d rumah tuh ya lah kan semua budak2 baru sampai d rumah tuh..Dak tau lagi selok belok d situ.Yang perit sekali masa tuh teda duit egypt mau beli air mineral pun payahlah..memang haus sangat2 masa tuh..Mau masak air dirumah tuh pulak teda gas..uwaa sedih tul lah juga..Mau minta tolong dengan senior masa tuh tapi bangunan tuh sunyi jak macam belum ada yang bangun..Ya tekaan kami tepat memang belum ada yang bangun pun..So aku pida & ichie keluar dari rumah duduk2 d beranda luar bangunan..Dak pula rasa mengantuk masa tuh padahal tidur kejap jak..Ya lah kan mata masih ikut waktu malaysia.. Tapi kami bersyukur gak tengahari tuh ada kak ana tengok kami..Mengadulah dengan dia rasa lapar n mau beli air..tapi tiada duit egypt masa tuh..So kak ana lah yang bawa kami p Sarafah(money changer) tukar duit..Dapat lah kami beli2 makanan dengan air..Dak ingatlah berapa hari kami makan d luar jak sebab lom ada gas..Kak ana lah juga yang banyak bantu kami d rumah tuh..Trima kasih banyak2 atas bantuan...Dalam mengharungi hari2 yang boring duduk d rumah tuh jak ada gaklah kakak2 yang bawa kami keluar beli2 barang yang perlu..Bila dah tau jalan pandai gaklah begerak2 sikit2..hehehe so dak lah mengharapkan orang sangat..

kat sarag Mall
Jenjalan dengan kak zai kat sarag mallKat depan pintu masuk Sarag Mall

Gambar kat bawah nih masa nak gi jalan rumah perlis ader kenduri kak zai nak balik malaysia.. alhamdulillah dia habis dah study & buat kenduri kat rumah perlis join dengan member2 dia sekali buat kenduri..
Dalam 3 bulan kami d cairo ada gaklah program yang d buat..So daklah rasa boring bila ada program..First program masa kami sampai tuh program sms(sambutan mahasiswi/a sabah) 3 hari program nih buat..Macam2 yang d sampaikan oleh senior2 terutama pengenalan bahasa Ammiyah..Dan yang paling best sekali rehlah d sekitar cairo huhuh banyak gak tempat2 yang kami pergi dalam sehari tu..kat pyramidmilitary muziumqal'ah salahuddin

Ramai juga kan kami tuh..Sekali dengan pelajar medic yang baru sampai juga..May be awal 2 hari dari kami kalau tak silap..Nih tahun pertama sabah hantar pelajar yang amik medic d mesir..Sempat gak kami sambut hari kemerdekaan negeri sabah 19 september 2006..berkumpul ramai2 dengan bendera masing2...

2 comments:

Cipang said...

menarik,,,,,jangan lupa sambung lagi

Anonymous said...

wau, bestnye dh gi oversea.. bila la aku nk pegi ni??