BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 22, 2009

Paper Adab Balaghah

Huhu... i dunno what to say.. i can't answer the question of ADAB.. Damn!!! soalan susah gilos beb.. kalau Balaghah tuh alhamdulillah aku leh jawab. Walaupun mungkin dak perfect tapi boleh lah buat aku lega sikit. tapi Adab nih buat aku tul2 bengang n bangang sikit2 lah..soalan Balaghah

First aku dapat soalan tuh aku dak mau tengok soalan adab. aku baca yang bab balaghah jak. Tapi gatal jua hati ku mau tau soalan adab. Sudah aku jawab soalan satu bahagian balaghah aku tengok juga soalan adab. Pergh cam jem jak otak aku terus tengok soalan tuh.. Seolah aku dak tau apa2 pun.. adeiii mati lah nih.. Sudahlah markah 50/50. 50 tuk adab n 50 tuk balaghah. Dalam otak terus terlintas aku mau merapu apa tuk jawab soalan adab nih..Soalan Adab

Aku fikir2 kalau merapu pun tapi dak mengena sama jua bohongnya. Dia minta pendapat ulama. Mau merapu apa kalau minta pendapat ulama.? Sama juga kalau aku jawab merapu2, tuh pendapat aku namanya bukan ulama punya pendapat. bengang2...

So kesudahan exam kelmarin, aku hanya dapat jawab bahagian balaghah jak. Adab? hurmm...

Aku malas mau ingat. Aku mau prepare tuk exam subjek Dakwah Islamiah lagi. Tawakal jak. Manatau ada keajaban aku lulus pula subjek adab balaghah tuh.. hahah So aku akui memang madah killer lah adab balaghah tuh. Mungkin juga otak aku lom sampai ketahap level Azhar.

0 comments: